هزینه زندگی در مجارستان

مجارستان کشوری است منحصر به فرد با معماری بسیار زیبای خود. پایتخت این کشور، شهر بوداپست از زیباترین پایتخت های اروپایی به شمار می رود و رودخانه دانوب با گذر از میان این شهر به زیبایی و شکوه بیشتر آن افزوده است. اکثر بناها و منازل موجود در این شهر قدیمی ولی زیبا می باشند. امکانات موجود در خانه های این کشور، کامل و مدرن هستند.

در حال حاضر تحصيل در كشور مجارستان ايده آل دانشجويان خارجي است زيرا زبان تدريس در اين كشور انگليسي بوده و مدارك دانشگاههاي اين كشور با توجه به قدمت دانشگاههاي آن در تمامي كشورهاي جهان معتبر مي باشد

کشور مجارستان از اعضای اتحادیه شنگن بوده و دانشجویان محترم میتوانند در روزهای تعطیلات خود به راحتی‌ و بدون نیاز به ویزا به کشورهای دیگر حوزه شنگن مانند اتریش، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا،…. سفر نمایند. 

شهر بوداپست به عنوان یکی از زیباترین و زنده ترین پایتخت های اروپایی با داشتن تمام امکانات روز و مدرن فضایی مناسب برای تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم آورده است.

 امنیت کشور مجارستان

این کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و جزء امن ترین کشورهای اروپائی است. جرم و جنایت در این کشور آمار بسیار پائینی را داراست. و شهرها مملو از دانشجویانی است که هر یک دوستان خوبی برا ی یکدیگر هستند. این امنیت ناشی از فرهنگ و طبع مردم مجارستان، کمی جمعیت و کنترل خوب نیروها ی پلیس در سطح این کشور است. احترام به عقایدو نژادهای گوناگون نیز از ویژگیهای مردم در این کشور است. و البته باید خاطر نشان کرد که مجارستان از کشور های اتحادیه شنگن بوده و همین امر بینانگر امنیت بالای آن است.

 پول رایج و بانکداری در کشور مجارستان

واحد پول رایج در کشور مجارستان در حال حاضر فورینت (HUF) می باشد . در حال حاضر یک یورو معادل320 فورینت مجارستان و یک دلار تقریباً معادل 230 فورینت بوده و دارای نوسانهایی در زمانهای مختلف می باشد. صرافیها به فراوانی در تمامی این کشور وجود دارند و خدمات پولی و تعویض پول را به راحتی و به طور مطمئن انجام می دهند.به خصوص در خيابان وتسي اوتسا كه يكي از زيباترين خيابانهاي مركزي شهر بوداپست است كه ميتوانيد براي تبديل دلار یا یورو به فورينت استفاده كنيد.

بانکداری در این کشور نیز دارای نحوه عملکرد بسیار مدرن و به روز دنیا بوده و بانکها به دو گروه بانک های کشور مجارستان و بانک های اروپایی تقسیم می گردند که هر یک دارای عملکردی رقابتی و مدرن نسبت به بانک های دیگر هستند. دستگاه های خودپرداز نیز به طور فراوان در همه جا وجود دارند.یکی از بهترین مراکز تبدیل ارز خود بانکها هستند و شما می توانید تمامی پول خود را در بانک نگهداری نموده و هر زمان که لازم بود دلار یا یورو خود را در بانک به فورینت تبدیل نمایید ، بانكها مطمئن ترين مراكز تبديل ارز هستند.

 حمل و نقل مجارستان

مجارستان دارای یکی از کارآمدترین و دقیقترین سیستمهای حمل و نقل عمومی در جهان می باشد، وسائل حمل و نقل عمومی شامل مترو (Metro) و ترم (Tram) و اتوبوس (Bus) و اتوبوس برقی (Trolley Bus) می باشد. این سیستم یک سیستم 24 ساعته بوده و در تمامی ساعات شبانه روز می توان به وسائل نقلیه عمومی دسترسی داشت.

این وسائل نقلیه در تمامی نقاط شهر توزیع شده است و نیازی به اتومبیل شخصی جهت رفت و آمد وجود ندارد. به جرأت مي توان گفت که نزدیک منزل هر فرد، یک ایستگاه اتوبوس یا ترم یا مترو وجود دارد . و دانشجویان دانشگاهها می توانند با پرداخت مبلغی معادل 12 یورو، یک ماه بطور کامل در تمامی ساعات شبانه روز از تمامی وسائل نقلیه عمومی استفاده نمایند.

در شهر بوداپست، سه ایستگاه اصلی قطار جهت مسافرتهای بین شهری و خارج از کشور وجود دارد. 70% تخفیف نیز جهت مسافرتهای بین شهری و داخل کشور از مزایای دانشجویی در این کشور است.تاکسی سرویسهای مختلفی نیز در این شهر فعال هستند ولی هزینه نسبتاً بالایی دارند.

 خرید و هزینه زندگی در مجارستان

مراکز خرید

  • مراکز خرید بسیار متعدد , مدرن و متنوعی در این کشور وجود دارند که شامل مرکز خرید بزرگ یا shopping centerها , فروشگاه های بزرگ و بازارهای محلی نیز می گردد. برند ها و کالاهای با آرم و استاندارد بین المللی به طور فراوان در مراکز مختلف خرید یافت می گردند.

مراکز خرید مواد غذایی:

  •  به سه دسته  فروشگاههای بزرگ (Hypermarkets) بین المللی مانند: CORA, Auchan, Tesco – سوپر مارکتها: CBA, SPAR، – فروشگاههای کوچک (shops)، تقسیم می شوند. تنوع و کیفیت محصولات غذایی در این فروشگاهها بسیار بالا بوده و دارای استانداردهای بین المللی و اروپائی است. موادغذائی در این کشور به وفور یافت می گردند.
هزینه زندگی در مجارستان

واضح است که هزینه هزینه زندگی در مجارستان برای هر فرد ارتباط مستقیمی با سطح و نوع زندگی آن فرد دارد. به دلیل تنوع زیاد و بازه تفاوت قیمت ها هزینه زندگی در مجارستان می تواند برای افراد مختلف با توجه به نوع و سبک زندگی آنان بسیار متفاوت باشد ولی به طور کلی هزينه هاي زندگي 40% الي 50% ارزانتر از اروپاي غربي است.

به صورت معدل هزینه غذا و زندگی در مجارستان جدا از هزینه مسکن برای یک دانشجو در حدود 250 –  350 یورو در ماه می باشد. لذا هزینه زندگی در مجارستان برای یک دانشجو با در نظر گرفتن هزینه مسکن نیز در یک ماه به طور تقریبی معادل 400 تا 600 یورو در ماه می باشد و مجددا لازم به ذکر است که خصوصا در مورد دانشجویان محترم داشتن یک هم منزل می تواند کمک زیادی به کاهش هزینه زندگی آنان بنماید.

 سیستم ارتباطات موبایل و اینترنت

سیستم ارتباطات موبایل در کشور مجارستان توسط ۳ شرکت بین المللی با نامهای ذیل اداره میگردد. که هر یک سرویس‌های بسیار خوب و با استاندارد بالایی‌ را به مشترکین خود ارائه میدهند.

Vodafone, T-Mobile, Telenor

سیستم اینترنت نیز فقط بر پایه ADSL بوده و سرعت انتقال بسیار بالایی را دارا است. هزینه استفاده یک ماهه از اینترنت به همراه تلفن معادل 25 یورو می باشد.

لیست تقریبی هزینه ها :

تهيه كتاب و لوازم التحرير 300-100 يورو
آزمايشات پزشكي شامل ايدز و هپاتيت 100 يورو
كارت دانشجويي 10 يورو
كارت عضويت كتابخانه 10 يورو
خريد موبايل و شارژ 10 يورو
شارژ ماهيانه منزل جهت آب و برق و گاز 100-60 يورو

– یک وعده غذایی در رستوران 4 تا 13 یورو
– یک وعده غذا در غذا خوری کالج 2 تا 3.5 یورو
– یک لیتر شیر 0.7 تا 1  یورو
– یک لیتر آب بطری 0.3 تا 0/5 یورو

– یک لیتر بنزین 1.5 یورو
– تاکسی در محدوده شهر 3 تا 5 یورو

– یک بلیط سینما 2.5 تا 4.7 یورو
– یک بلیط تئاتر 3.5 تا 8.5 یورو
– استخر 2.7 تا 7.4 یورو
– اسکیت روی یخ (سه ساعت) 2.5 یورو

– کارت های اعتباری شامل : ویزا، مستر کارت، امریکن اکسپرس معمولا در مراکز خرید، رستوران، مرکز شهرستان و مغازه ها پذیرفته می شود.

برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با دفتر کالج مک دنیل در تهران تماس بگیرید : 02122605932 
 

5/5 - (4 امتیاز)