آموزش عالی درمجارستان

آموزش عالی در مجارستان سابقه نسبتاً طولانی دارد. اولین دانشگاه این کشور در حدود 600 سال پیش تاسيس گشت. دانشگاههای این کشور، دارای شهرت و رتبه جهانی هستند. این کشور دارای 18 دانشگاه ملی یا دولتی، 13 کالج ملی و 41 دانشگاه غیردولتی یا خصوصی است. کشور مجارستان از مراکز مهم آموزش و تحقیق در علوم ریاضی و مهندسی در میان کشورهای جهان است.پس از پیوستن کشور مجارستان به اتحادیه اروپا در اول ماه می سال 2004 میلادی مدارک دانشگاهی این کشور به صورت هماهنگ در تمامی کشورهای اروپایی مورد تایید قرار گرفته و می گیرد.

سیستم آموزش عالی در مجارستان نیز دارای سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. جهت هماهنگی با کلیه کشورهای اتحادیه اروپا، سیستمی به نام سیستم Bologna، در سیستم آموزشی این کشور بکار گرفته شده و پیگیری می شود. در این سیستم که به سیستم دو دوره ای مشهور است, تحصیلات را بدون توقف می توان تا سطح کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) ادامه داد. مدت زمان دوره کارشناسی سه یا چهار سال بوده و دوره کارشناسی ارشد یک یا دو سال، و شخصی که در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می باشد می تواند تحصیلات خود را تا سطح کارشناسی ارشد ادامه دهد. دوره دکتری یا PhD، دوره سوم یا بخش سوم این سیستم آموزشی محسوب می گردد.علاوه بر دوره های فوق، دوره های تحقیقاتی و موقت آموزش عالی در مؤسسات آموزشی این کشور اجراء می شود.

سیستم تحصیلی دانشگاهها: سيستم ترميك و دارای دو ترم در سال می باشد .

شروع ترم تحصیلی دانشگاهها: اکتبر و فوریه

زبان تدريس دانشگاهها: انگليسي، آلماني، فرانسوي و مجاري می باشد.

کشور مجارستان نیز مانند کشورهای دیگر اروپایی دارای دوره های پیش دانشگاهی و آمادگی ورود به دانشگاه میباشد که این آمادگیها برای رشته های پزشکی پریمدیکال و در رشته های فنی و مهندسی پری انجیرینگ کورس نامیده میشود. .

شهر بوداپست به عنوان یکی از زیباترین و زنده ترین پایتخت های اروپایی با داشتن تمام امکانات روز و مدرن فضایی مناسب برای تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم آورده است.

مدارك تحصيلي دانشگاه های مجارستان درسراسراروپا و ديگر كشور‌ها، ازجمله ايران مورد تأييد است.
دانشجويان مي‌توانند در خلال تحصيل به صورت ميهمان و يا انتقالي به ديگر دانشگاه‌هاي اروپا، كانادا، آمريكا بروند و يا به ايران منتقل شوند.

کالج مک دنیل معتبرترین کالج بین المللی در کشور مجارستان در شهر بوداپست و مراکز تحصیلات بین الملل این کشور میباشد.دانشجویان از تمامی‌ کشور‌های جهان تحصیلات خود را با شرکت در دوره‌های این کالج شروع کرده و تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک خود را شروع می‌‌نمایند.

دانشجویان پس از گذراندن دوره مربوط به رشته دانشگاهی خود و کسب اطلاع لازم از رشته، دانشگاه و چگونگی‌ تحصیل در رشته مورد نظر در امتحان ورودی دانشگاه که در مک دنیل و یا در دانشگاه مورد نظر برگزار میگردد شرکت کرده و پس از قبولی در امتحان ورودی تحصیل خود را آغاز می‌نمایند.

نکته بسیار مهم:

تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های پزشکی کشور مجارستان نیازمند قبولی در آزمون ورودی هر یک از این دانشگاهها بوده و شرکت در امتحان ورودی این دانشگاه ها الزامی است .همچنین واضح است که تحصیل در هر یک از رشته‌های دانشگاهی نیازمند پیش زمینه خوب و دانسته های کافی داوطلب در زمینه علوم ریاضی‌ و تجربی‌ است و از آنجا که زبان تحصیل و آموزش در این دانشگاه ها انگلیسی می باشد داشتن توانمندی کافی در زبان انگلیسی نیز شرطی مهم و تعیین کننده است. لذا و به طور معمول داوطلبان و متقاضیان تحصیل دردانشگاههای کشور مجارستان دوره های آمادگی را در کالج های برگزارکننده دوره های آمادگی در شهر بوداپست می گذرانند که تاثیر بسیار مثبت و مهمی در پذیرش و تحصیل آنان در دانشگاهها را دارد.

مک دنیل در شهر بوداپست مرکز مهم و اصلی‌ تحصیل در دوره‌های آمادگی تحصیلی‌ در دانشگاههای کشور مجارستان در شهر بوداپست می باشد. شرکت در دوره های آمادگی مک دنیل امکان آمادگی تحصیل و پذیرش در دانشگاه ها را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. با تحصیل در این کالج دانشجویان توانایی آکادمیک لازم در زمینه های امتحانات شفاهی و کتبی در رشته تحصیلی خود را پیدا کرده و به دوره ای جدید در دوران تحصیلی خود وارد می شوند.

3/5 - (2 امتیاز)