مجارستان در اروپا

کشور مجارستان در حوزه اروپای مرکزی و در قلب اروپا واقع شده است. از سال ۲۰۰۴ میلادی کشور مجارستان عضو کامل اتحادیه اروپا و از سال ۲۰۰۷ میلادی عضو کشورهای حوزه شنگن می‌باشد. کشور مجارستان به دلیل واقع شدن در مرکز اروپا و همسایگی با کشور اتریش از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل مجارستان را می‌توان پل شرق و غرب اروپا نامید. همچنین کشور مجارستان به دلیل موقعیت جغرافیای خود داری اهمیت خاصی‌ در اتحادیه اروپا بوده و این مورد موجب رشد فعالیت‌های بین المللی این کشور در زمینه امور فرهنگی‌ و آموزشی شده است.

کشور مجارستان از اعضای اتحادیه شنگن بوده و دانشجویان محترم میتوانند در روزهای تعطیلات خود به راحتی‌ و بدون نیاز به ویزا به کشورهای دیگر حوزه شنگن مانند اتریش، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا،…. سفر نمایند. 

همچنین مجارستان از مراکز مهم تجاری و بازرگانی در حوزه اروپای مرکزی به شمار میرود و به همین علت شرکت‌ها و موسسات اقتصادی بزرگ و مهمی‌ در این کشور مشغول به فعالیت میباشند.

مجارستان را می‌توان از کشور‌های قدیمی‌، دارای تاریخ کهن، با فرهنگی طولانی‌ و واحد در اروپا نامید. موسیقی، معماری و هنر کشور مجارستان از نمونه‌های بارز و قابل توجه در سطح اروپا و جهان میباشد. طبیعت این کشور با وجود رود زیبای دانوب زیبایی‌ دو چندان پیدا کرده و مجارستان را می‌توان از زیباترین کشور‌های اروپایی‌ نامید.

این کشور مهد موسیقیدانان بزرگ اروپایی‌ همچون، فرانتس لیست، بلا بارتوک و دانشمندان بزرگی‌ چون آلبرت سنت جورجی کاشف ویتامین سی‌ و ایگناتس سمملوایز کاشف ویروس تب مادران باردار که باعث مرگ بسیاری از مادران پس از زایمان میشد می‌باشد.

5/5 - (1 امتیاز)