تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان چگونه خواهد بود ؟ برای تحصیل در مجارستان چه سنی ایده آل می تواند باشد ؟ مدرک زبان در پرسه ویزا برای تحصیل پزشکی در مجارستان تا چه حدی مؤثر خواهد بود ؟ مراحل اخذ اقامت تحصیلی در کشور مجارستان چگونه خواهد بود ؟ تحصیل در مجارستان برای دانشجویان ایرانی چه مزایایی را فراهم خواهد کرد ؟ آیا مدارک ایران برای کشور مجارستان مورد تأیید می باشد ؟ مدارک کشور مجارستان برای کدامیک از کشورهای جهان مورد تأیید بود و آیا تحصیل پزشکی در مجارستان مناسب می باشد ؟ دانشگاه های پزشکی و فنی برای تحصیل پزشکی در مجارستان کدامند ؟

تحصیل در کشور مجارستان در تمامی رشته ها بدین شکل می باشد که در ابتدای ورود فرد ملزم به گذراندن دوره تحصیلی پری پارتیکورس می باشد . دوره پری پارتیکورس که شامل دوره زبان انگلیسی و درس های مربوط به هر رشته می باشد ارائه می گردد. در این دوره پری پارتیکورس برای رشته های فنی دانشجو  می بایست دروس : ریاضی ، رسم ، فیزیک و مکانیک و زبان انگلیسی را بگذراند . و در دوره های رشته های پزشکی : شیمی ، زیست شناسی ، آناتومی مواد ، فیزیولوژی و زبان انگلیسی را سپری نماید . مدت زمان این ادوار یک سال خواهد بود و در سطح کالج های کشور مجارستان تحصیل می نمایید . دوره پری پارتیکورس در دو زمان شروع خواهد شد . که شروع اولیه آن در سپتامبر و دوره ثانویه آن در جولای می باشد .

پس از اتمام دوره ی فوق الذکر می تواند به مقاطع تحصیلی دانشگاهی ورود نماید و از مزایای تحصیل در مجارستان بهره مند گردد .

دوره های تحصیلی در مجارستان :

1.دوره کالج ، همانگونه که بیان شد این دوره یکساله می باشد و می توان در بسیاری از کالج های کشور مجارستان ادامه تحصیل نمایید . در این مقطع که پری پارتیکورس نامیده می گردد در رشته های فنی پری انجیرینگ و رشته های پزشکی پری مدیکال نام می گیرند . دوره های پری پارتیکورس را می توانید در کالج های ذیل تحصیل نمایید :

کالج مک دانیل با شهریه ای در  حدود 5400 یورو برای یکسال تحصیل می باشد

کالج اویسینا که شهریه آن در حدود 5200 یورو می باشد و امکان بورس در آن بر اساس توانایی تحصیلی می توان به آن دست یافت . این کالج مورد تأیید کشور ایران نیز می باشد و در بوداپست می باشد .

کالج پزشکی پچ با شهریه ای در حدود 10.000 الی 16.000دلار در سال می تواند بهترین گزینه برای رشته های پزشکی ،  داروساز ها و دندان پزشکان می باشد .

کالج دونا که هزینه سالیانه آن 5200 یورو می باشد و در بوداپست واقع گردیده است .

دوره تحصیلی لیسانس مجارستان :

برای شروع تحصیل در مقطع لیسانس شما موظف به گذراندن دوره کالج در کشور مجارستان بوده و کسب دیپلم 12 ساله در کنار کالج کشور مجارستان را دارید . در کشور مجارستان مقطع لیسانس کرس تحصیلی شما به زبان انگلیسی خواهد بود . برای رشته های پزشکی دانشجو پس از گذراندن دوره کالج می بایست در آزمون ورودی کشور مجارستان شرکت نمایید . منابع آزمون پزشکی در مجارستان به شرح ذیل خواهد بود :

در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار خواهد شد . در مرحله کتبی ازمون که بر گرفته از زیست شناسی ، زبان انگلیسی و درس شیمی می باشد . و در مرحله شفاهی که در باب دروس فیزیک ، شیمی و زیست مصاحبه درسی انجام خواهد شد و سپس در باب انگیزه ورود به دانشگاه مربوطه ، سطح زبان انگلیسی و علاقه شما به رشته پزشکی صحبت انجام خواهد شد .

پس از گذراندن مراحل ازمون و ثبت نام اولیه کورس تحصیلی شما اغاز خواهد شد که به زبان انگلیسی برگزار می گردد . مدت زمان تحصیل در کشور مجارستان دقیقا همانند کشور ایران می باشد .

 

 

برخی از رشته هایی که در کشور مجارستان آزمون ورودی را دارند به شرح ذیل می باشد :

رشته روانشناسی ، باید هیئت علمی رشته روانشناسی در دانشگاه مربوطه شما را تأئید نمایند . مفاد آزمونی رشته روانشناسی بنا بر

اساس دروس رشته روانشناسی و زبان انگلیسی خواهد بود . لذا داشتن انگیزه و اثبات آن در زمینه پذیرش دانشگاه می تواند بسیار تأثیر گذار باشد .

رشته بهداشت ، که معمولا از دروس رشته های پزشکی آزمون گرفته می شود و این آزمون به صورت شفاهی از متقاضی گرفته خواهد شد . در این آزمون نیز همانند سایر آزمون های رشته های دیگر زبان انگلیسی شما نیز سنجیده خواهد شد . انگیزه نامه نیز باید به همراه آزمون تسلیم دانشگاه نماید تا پذیرش دانشگاه برای شما صادر گردد .

رشته دامپزشکی ، در دو مرحله به صورت شفاهی و کتبی آزمون این رشته برگزار می شود و پس از موفقیت در آزمون های مربوطه مفاد تحصیلی خود و زبان انگلیسی شما می توانید با کسب نمرات مکفی پذیرش تحصیلی را از دانشگاه مربوطه اخذ نمایید .

فوق لیسانس در کشور مجارستان :

در مقطع فوق لیسانس در کشور مجارستان می بایست شما مدرک لیسانس در دانشگاه های مورد تأیید کشور مجارستان را اخذ نموده باشید .  کسب نمره مورد تأیید و رشته تحصیلی شما نقش مهم و به سزایی در پذیرش تحصیلی شما ایفا می کند .

لیست برخی از دانشگاه های مورد تأیید در وزارت بهداشت ایران :

دانشگاه سملوایز بوداپست * دانشگاه آلبرت سنت جورجی در سگد * دانشگاه پچ * دانشگاه دبرسن در دبرسن

لیست برخی از دانشگاه های مورد تأیید در وزارت علوم ایران :

دانشگاه فنی بوداپست * دانشگاه فنی میشکولس * دانشگاه کشاورزی گودولو * دانشگاه کشاورزی پانون * داذنشگاه دبرسن * دانشگاه کوروینوس * دانشگاه صنایع غذایی * دانشگاه اتوش لورند

 

تحصیل مقطع دکتری در مجارستان :

در مقطع دکتری در کشور مجارستان می بایست مدرک مورد تأیید از دانشگاه های مورد تأیید مجارستان را اخذ نمایید . و لذا نسبت به گرفتن سوپروایزر و استاد راهنما اقامات ثانویه را انجام دهید . در این مقطع دانشجو می بایست مدارک تحصیلی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را ترجمه نماید . رزومه و حداقل دو توصیه نامه از محل تحصیل و چنانچه سابقه کاری را دارد تسلیم نماید . و یک طرح تحقیقاتی به انضمام موارد فوق الذکر به دانشگاه ارسال نمایید .

امتیازات کشور مجارستان برای تحصیل :

علاوه بر حضور کشور مجارستان در حوزه کشورهای شنگن ، مدرک تحصیلی کشور مجارستان مورد تأیید 25 کشور در سطح اروپا و کشور کانادا و امریکا می باشد .

پایداری اقتصاد کشور مجارستان یکی از عللی است که سبب تمیز کشور مجارستان نسبت به سایر کشور های حوزه شنگن می باشد و تأثیر مستقیم بر هزینه های زندگی در کشور مجارستان گذاشته است .

کسب اقامت از طریق تحصیل در کشور مجارستان یکی دیگر از امتیازات مجارستان است که به نحوی اقامت اتحادیه اروپا را به شما اعطا خواهد نمود . و شما از طریق تحصیل در کشور مجارستان می توانید شهروند درحه دوم در مجارستان باشید . که امتیازات برابر با شهروند درجه یک مجاری را خواهید داشت به جز حضور در انتخابات ، مجلس و مواردی از این قبیل که شما از آنها نمی توانید بهره مند گردید .

رنکینگ عالی دانشگاه ها و کالج های کشور مجارستان در سطح رنکینگ جهانی که اعتبار مدرک تحصیلی شما را دو چندان خواهد نمود .

تسلیم مدرک دکتری حرفه ای در پایان تحصیل که امکان ادامه تحصیل برای متقاضی سهل تر گردد .

5/5 - (1 امتیاز)